7 Ocak 2008 Pazartesi

almanya sorunlar içinde boğuşurken...

almanya yeni başbakanını selamlıyor ve bir ilke imza atan merkel, kendi iktidarının ilk günü heyecanıyla tebrikleri kabul ediyor.
almanya sorunlar içinde boğuşurken bu başbakanında yeni ümiter vaat etmediğini gösteriyor. bir ilk gerçekleşirken, bu sorunlar ile demir leydi'nin politikasızlığı ile ne kadar yol gideceğini de düşünmektedir.
fransa sokak gösterileri ile kendi gündemi içinde mahkum olurken, abd başkanı başka bir yerde kendi politikasını hayata geçirmek için neler yapacağını düşünmektedir.
bizde ise başka bir dünyadaymışız gibi kendi sorunlarımız içinde yoğrulmaktayız!
bir yanda uefa'dan gelecek cezaya karşı ne yapacağımızı düşünürken, yapılanları nasıl masum şeyler olduğunu gösterme çabası içindeyiz!
bir bombalama sonrası yaşananlar ise, gazete köşelerinde soruşturulmaya çalışırken, sanki gözden kaçırılmak istenen bir şeyler varmış gibi geliyor bana.
buzulların erimesi üzerine düşünen bilim adamları, kendilerince önlemler ortaya koymasına rağmen, politikacılar kendi iktidarlarının daha uzun nasıl sürdüreceklerini düşünmekteler!
ülkemizde bir politik kaos yaşanırken, durmadan bir yerlerde iktidar kavgası sonucu yeni şeyler olurken, japon bilim adamları istanbul trafiğinin nasıl düzenlenebileceği üzerine projeler üretmekteler.
bizler ise şemdinli bombası sonucu neler olduğunu düşünmekteyiz!
hep ayrıntılardan yeni sonuçlar çıkarıp, düşüncelerimizi paylaşıyoruz!
ben de onlardan biri oldum!
ve düşünmeye devam ediyorum!
fakat ben kendimce sonuca ulaştığım için bir daha bu konuda yazmamaya dikkat edeceğim!
olaylar üzerine biraz daha dikkatli düşündüğümde başka bir ayrıntı dikkatimi çekti.
neden bu kadar amatör yakalandılar?
bir istihbaratçı ve itirafçı nasıl olurda bu kadar açıktan ve gündüz gözü eylem yapar?
neden eski bir pkk'lının dükkanını bombalar?
bu soruları sizde sorduğunuzu düşünüyorum!
ben kendimce bir sonuca vardım ve bu konuyu burada kapatacağım kendimce!
çünkü son dönemde o bölgede bombalı eylemler sıkça yapılmaya başlanmıştı. bu bombaların kimin koyduğunu insan karıştırıyor.
kim kimin eylemine sahip çıkıyor ya da üstüne atıyor?
işte burada türkçede çok kullanılan bir deyimi kafamda canlandırıyorum.
at izi it izine karışmıştı!
evet orada yapılan eylemler çok karışmaya başladı.
uzun süredir bu kargaşa devam ediyor!
işte bu eylemin karışmaması için kendilerini ortaya koyduklarına inanıyorum!
çünkü mesaj doğru yere ve doğru kişilere ulaşması gerekliydi!
yani hiç bir kargaşaya yer verilmemesi gerekliydi.
bunun için yapanın da kimliği ile ortada olması gerekliydi!
mesaj uzakta yapılan bir buluşmanın sonucu olduğunu bende çağrıştırıyor!
bilim adamları kutuplardaki buzulları incelerken biz başka sorunlar içinde yok olduğumuz düşünüyorum!
gelecek ekolojik anlamda çok tehlikeli konuma gelmiş olmasına rağmen, iktidar hırsı içinde olanlar ileride nasıl anılacak acaba?
bu kadar kan ve göz yaşı acaba insanlığa ne kazandırdı?
büyük iskender tüm kıtaları atı ile alırken ve hükmederken makedonyanın bugünkü kadar küçük ve önemsiz bir devlet olacağını düşünmüş müydü?
kurduğu şehirler dışında iyi anılmayan iskender, acaba bugün yaşasaydı ve geçmişe bakma şansı olsaydı ne düşünürdü?

24.11.2005
ismail cem özkan

Hiç yorum yok: