8 Ocak 2008 Salı

Aristoteles’ten günümüze ne değişti?

Aristoteles’ten günümüze ne değişti?

Geçenlerde bir yerde bir konuşmaya şahit oldum, kadın gence dönmüş, üniversite mezunu cahil olmaz, akıllıdır, en azından oraya girmiş ve bitirmiş, bundan dolayı tüm mezunlar akıllıdır!

Düşündüm, nasıl olur, bu ölçü olur. Demek ki, mezun olmayanlar ve üniversiteye girmeyenler cahil oluyor ve o şekilde bakılıyor. Peki, bu kadının konumu neydi, söyleyeyim bir yerde genel müdür! Hiç katılmadığım bir bakış açısı, üstelik düz mantık kullanmıştı. Bunu yüzyıllar önce formüle eden Aristoteles’ti. Onun mantığını aşamayan biri, bir yerde birçok kişiyi etkileyebiliyordu. Üniversitelerimiz dünya ölçeğinde belki bir meslek okul seviyesindedir, onda da emin değilim, bana göre lise seviyesinde! Öğretim üyelerinin birçoğu kullandıkları makamı akılları ile değil, düşünce hırsızlığı ile elde etmiş konumda! Şimdi bu okulları bitirmek ya da kazanmak akıl ile ilgili değil, birazda şans ile ilgili. Çünkü üniversiteye girmek için girilen sınav gündeki sağlık durumunuz sizin geleceğinizi belirleyebiliyor. Eskiden bir eğitim vardı, şimdi ise eğitim yok sınava hazırlama yerleri olarak görüyorum okulları. Daha doğrusu sınava hazırlama yerleri dershanelere öğrenci kazandırma yeri!

Parası olan dershaneye gidebildiği bir coğrafyada akıl kazanılan okula göre belirlenebilinir mi? Elbette hayır. Ne yapalım ki, ülkemizde birçok insan hala Aristo zamanını yaşıyor, henüz modern ve çağdaş dünyadan haberi yok! Doğal olarak çağdaşta düşünemez! Daha karmaşık mantık sürecini anlayacağını sanmam ise bana göre bile güç!

301. madde bahane eden biri ise Aristo zamanında mantığı kullanarak suç duyurusunda bulunuyor mahkemelere ve davalar düşüyor ya da beraat ediyor. Neyse efendim durduk yere bana da dava açar, en iyisi uğraşmayayım! Üniversite mezunu olduğu için akıllı bir adam değil mi? Onun peşinden koşanlarda umarım çoğu üniversite mezunudur!

Akıllı insanlar bu ülkeyi yıllar yılı yönetti, biri hariç. Evet, bir kişi üniversite mezunu değil. Kim diye düşünmeyin, inatçı ve iradeli kişiliği ile Ecevit. Büyük şairimiz. Demek ki, genel müdürümüze göre o da cahil! Düşünsenize Yaşar Kemal, Zülfü Livaneli, daha birçok kişi cahiller ordusunu oluşturuyor. Bana sorarsanız diplomalı olup da o kadar cahil insan var ki, üstelik hırsız, bunlar bir açıklansa ne olur? Elbette hiiiiiiiiç! Halkımız nasıl olsa her şeyi iyi biliyor ve yorumluyor, tepkisini sandıkta gösterir, en büyük halk bizim halk! Halk yağdanlığı ile yıllarca koltuğunu koruyan politikacılar akılma geldi, akıllı insanlardı her biri!..
24.09.2006
ismail cem özkan

Hiç yorum yok: