7 Ocak 2008 Pazartesi

aydın doğan kim?

aydın doğan kim?
gazeteciler biliyordur aydın doğan kim olduğunu, fakat isminden başka bir bilgim yok!
adına karikatür yarışmaları düzenleten kişi!
adına tv kanalı kuran!
adına holding ismi veren!
adını o kadar çok seviyor ki, her yerde doğan var!
ne yapıyor?
ne yapmak istiyor?
kimler tarafından destekleniyor?
basın dünyasının önemli bir bölümünün sahibi aydın doğan gerçekten kim?
ben tanımıyorum, tanıyan var mı?
sedat simavi adına yapılan karikatür yarışmasını kendi adına döndürmüş, buna da kimse itiraz etmemiş!
parası var kardeşim istediği isim ile yarışma yapar ve adını ölümsüzleştirir!
buna itirazı olanı ben tanımıyorum, tanıyan var mı?
parası var, ne yapsa yeridir!
bir kişi adına yapılan yarışmalar benim bildiğim kadarı anmak amacıyla yapılır!
aydın doğan yaşıyor benim bildiğim!
sedar simavi adına verilen karikatür yarışması dünyanın önemli etkinliklerinden biriydi, karikatürün oskarı dahi denmekteydi, adına yarışma düzenlenmişti, çünkü kendisi karikatür çizmişti. yani ilgisi vardı karikatür ile.
aydın doğan sanırım kendisi çizer değil, sadece okuyucu/izleyici olması gerek!
*****
parasıyla değil mi, istediğinde profesör ayağına çağırıp fırça atar!
gerektiğinde ünlü gazetecileri önünde hazır olda bekletir!
kendine bağlı gazetelerde çalışan gazetecileri gerektiğinde birbirine düşürüp kavga etmelerini seyreden!
tatilde olmasına rağmen, ayağına ünü bir gazeteciyi çağırıp haber sunmasını isteyen bu kişi kim?
kendilerini onurlu ve hiç bir zorluk karşısında eğilmediğini söyleyenler, bu kişi karşısında eğilmelerini ve sessiz kalmalarını bana kim açıklayabilir?
*****
ulusal gazetelerin sahipleri basın içinden gelen kişiler değil!
kısaca yabancı basına, fakat gücünün farkında olan kişiler!
biri madenci, ötekinin asıl işinin ne olduğunu dahi bilmiyorum!
bir de yeni olarak tekstilci girmiş basın işine!
*****
para için yapılan yatırımlarda önemli olan, en az elemanla en çok para kazanmaktır.
gazeteleri, gazeteden çıkarıp bir ticari kuruma döndüren bu zihniyetlerin sahibi, ne düşünüyor acaba?
****
gazetelerde habere ayrılan sayfa, köşe yazalarlarına ayrılandan az olması ticari kaygının sonucudur.
çünkü köşe yazarları gazetenin maliyetini çok azaltır, bundan dolayı her gazetede bol bol köşe yazarı vardır.
gazeteler maliyetinin çok altında piyasada satılabilmesinin nedeni köşe yazarının bol olmasındandır.
haber pahalıdır, muhabir haber yapmak için masraf yapar.
bunu önlemek için gazeteler havuz sistemi getirmiş, o havuza haber nereden gelirse gelsin toplanır ve o holding içinde olan tüm medya (tv, gazete,dergi) yararlanır. bu şekilde haberin maliyetini düşürürler. bu akıllıca çözüm elbette bize ait değil, henüz o kadar akıllı olmadık!
amerika’da eğitim yapmış danışman gazeteciler patronlarına akıl vermişlerdir, onları da bir şekilde ödüllendirmiştir patronda!
köşe yazılarının bazıları ise gazete sahibinin özel işleri için bakanlık bakanlık dolaşmaktan da geri durmazlar. ihale alımlarında iyi işe yarayan köşe yazarlarının varlığı ortada durmaktadır!
onlara da liboş deniyordu sanırım, yanılıyor muyum?
bu liboşların bir da adı çıkmayanlar var, onlar kimler ben bilmiyorum!
basın yayın okullarında acaba şimdi nasıl gazeteci yetiştiriliyor?
sanırım önce gazete sahibinin önünde nasıl davranılması gerektiği, iş takibi nasıl olacağı öğretiliyordur, çünkü onlara ders veren bazı öğretim elemanları da o patronların önünde aynı şekilde durmaktalar!
televizyonda dünyayı ben yarattım havasında program yapan o sevimli gazetecilerin patronlarının yanında ve onlar aleyhinde neden sesleri çıkmaz?
eğer transfer olursa başka gazeteye, eski patronunun pisliklerini tek tek anlatır, hatta mahkemelik olur!
bir süre sonra yeniden eski yerine döndüğünde, hiç bir şey yokmuş gibi davranan büyük gazetecileri yaratan bu sistemin kilit adamı aydın doğan kim?
bana anlatan olur mu?
her dönemin, her rejmin adamı ve ihale peşinden koşarak büyüyen gazete patronları kimler?
şu anda kaç patron var türk ulusal basınında?
kaç tv, kaç gazete sahibi?
peki simavi kardeşler neden 12 eylül rejimi ile birlikte türk basınından uzaklaştırıldılar?
ben bu sorduğum soruların hiç birini bilmiyorum, bilen varsa bana anlatsın ki, kafamda ki sorulardan kurtulayım!

01.12.2005
ismail cem özkan

Hiç yorum yok: