7 Ocak 2008 Pazartesi

dünyanın sonu geldi!

dünyanın sonu geldi dedi çocuk babasına, babası ona boş ver dünyanın sonunu ben ay sonunu nasıl getireceğimi düşünüyorum dedi.
evet dün dünya barış günü nedeniyle bir etkinlikteydim, izmir fuarı içinde açık hava sahnesinde!
etkinliğe katılımın az olduğunu gördüm, neden dedim öncelikle?
kendimce yanıtlar ararken yukarıdaki baba oğul konuşması geldi aklıma!
insanlar artık ay sonunu nasıl getireceğini düşündüğünden, çevresinde gelişenlere karşı duyarsızlaşmışlar.
bir gün önce bağdat'ta ne olduğu daha net olmayan bir nedenden dolayı büyük bir panik yaşanmış ve bir köprü üzerinde bine yakın insan hayatını kaybetmiş. bir dünyanın sonunu anlatıyordu oradaki çığlıklar!
o çığlığı atanlar duyumsamıştı, dünyanın sonunun geldiğini!
new orlians şehri sular altında kaldığında çığlılıklar sokakları doldurmuştu, o çığlıkları da yalnız oradakiler duydu ve yağmaya başladılar!
her felaket sonu yağmalamak acaba bir kültür mü?
insanlık için yağma ne anlama geliyor?
karanlık ve aydınlık çizgisi üzerinde duran bir geçiş mi?
yağmalanan sadece geçmişin birikimi mi, yoksa gelecek mi?
dünya hem ekolojik olarak çok kötü günler yaşamaya başladı, hem de 2. dünya savaşından sonra en kanlı dönemini yaşadığını toplu ölümler ile görmekteyiz!
dünyanın sonu geliyor, ama biz insanlar ay sonunu nasıl getiririz diye düşünmekteyiz!..
dünya barış gününde daha çok acılar güne damgasını vurdu!
02.09.2005
ismail cem özkan

Hiç yorum yok: