6 Ocak 2008 Pazar

doğal olmayı özlüyorum!


türkü dinliyorum, bir yandan da düşünüyorum!
nota ile sınırlanmış ve kuralları olan bir türkü!
her şeyin kuralı var, nerede nefes alacağın, nerede sesini yükselteceğin. nerede sesini bitireceğin.
sessizlikte bir müziktir, duymasını bilene ama türkülerde bu sessizliği de yakalayamıyorum.
her şey kuralları olan bir durum!
neden kara düzen, içinden geldiği gibi söyleyemez türküyü insan?
neden onca yıl eğitim ile kendini insan sınırlar?
daha iyi türkü söylemek için mi, yoksa var olan düzene uymak için mi?
sistem kendi içinde düzenlidir, bu kuralsız hiç bir şeyin olmasını istemez!
hemen cd'ye bir siyah sanatçının eserini ve yorumlamasını koyuyorum!
sanki onlar daha özgür, daha doğal söylüyorlar!
beyaz adamın hep kurallı ve kuralcı olduğunu düşünüyorum!
karadüzen ve içinden geldiği gibi türkü çığıran kaç kişi kaldı bu dünyada?
insanın en acılı sesini veren ağıtlar dahi artık kurallara göre söyleniyor, söylenebilir mi dersiniz?
söyleniyor, hem de trt damgalı!
oradan damgalanmayan söylenmez nedense, birisi derleyecek, notaya daha doru söylemek gerekirse, hizaya soktuktan sonra okunur hale geliyor!
yaşam bu kadar kuralları kaldırır mı bilemem ama ben sevmiyorum bu kurallı söylenen türküleri..
insan içinden geldiği gibi söylemeli ve çalmalı..
kurallar olmadan!
türkü dinliyorum şimdi.
ritimlere bakıyorum. hep aynı ritim!
hep aynı ayak sesini duyuyorum!
hep birbirinin tekrarlayan notaların ezgilerini!
kuralsız yaşanan ve türküler söylenen o doğal koşulları arıyorum!

kendi yaşadığımız alana kimsenin müdahalesini istemiyorsak, diğer canlılarında yaşama alanına müdahil olmaktan artık elimizi çekelim!
doğanın dengesini bir bozdun mu, yerine yeni düzenin kurulması çok uzun zaman alabiliyor!
diğer canlılar ile barışık içinde yaşamak istiyorsak, doğaya bu kadar müdahil olmayalım!

türküleri dinliyorum, yeni çalgılarda içine katmışlar ama hala o kuralların tek düzen sesini duyduğum için bana zevk vermiyor!
her tınısı ve her sesi ölçülmüş ve kurallar içinde olan düzenli bir yaşam!
yok ben bunu istemiyorum!
ağıtı ağıt gibi kuralsız dinlemek istiyorum, göz yaşlarımı söyleyen ile birlikte akıtmak istemekteyim!
eğlenceli türkü söyleyen ile birlikte söylemek ve coşkusuna katılmak istiyorum!
kısaca ben doğal olmayı özlüyorum!
08.01.2006
ismail cem özkan

Hiç yorum yok: