6 Ocak 2008 Pazar

el kaide ırak sınırları içinde camilere saldırıyor!


el kaide ırak sınırları içinde camilere saldırıyor!
uzun bir zamandır şiilere karşı giriştikleri bu saldırı dizisine bugüne devam ettiler.
ben dikkatli izliyorum, avrupada camilere yönelik saldırılara karşı bildiri yayınlayanlar neden şii camilereine yapılan ve islami bir örgüt tarafından gerçekleştirilen saldırılar karşısında sessizliklerini korumaktalar?
yoksa hala kafalarında ki kerbala olayını unutamıyorlar mı?
tarihsel kin devam ediyor ve şii'lere yönelik saldırılar devam ediyor!
hani kendi tarihimiz içinde bir söylenti ile yollara dökülüp adam kesen sunni inançlı vatandaşlarımız ne oldu da sessizliğini koruyor bu saldırlar karşısında?
kendilerini dünya islamının lideri görenler nerede?
hani bir kınama, hani bir yaptırım el kaide'ye karşı?
şimdi ben bu soruları sorduğum için yadırgayabilirsiniz, elbette haklısınız!
ben çünkü sessiz çoğunluğa soruyorum!
maraş, çorum ve sivas'ı unutmadım!
orada bir söylenti üzerine ellerine baltaları alıp sokağa çıkanları unutmadım!
en kutsal mekanlara karşı yapılan bu saldırılar karşısında duruşu da biliyorum.
çünkü sunni inancındakiler bunu destekliyorlar!
83 yıldır ülkemizde sunni olmayanlara yönelik asimilasyon politikası bunun göstergesi değil mi?
yok sayma ve yok etme her an bilinç altında olanlar neden sessiz kaldığını çok iyi biliyorum!
islamı ulema ne demiş geçmişte?
bu tip saldırlar karşısında?
onu da ülkenin başbakanına sormak gerek, çünkü o mürekkep yalamış biri!
hiç bir şekilde bugüne kadar kutsal olarak görülen mekanlara saldırıları doğru bulmadım, bulmam da.
fakat bunu sessizce destekleyenleri de onaylamıyorum.
her türlü bu tip saldırıların durdurulması için islamı yeniden mi yorumlamak gerek, yoksa gerçek islam bu mu?
yapılan bu saldırıların temelindeki sebepler ne olursa olsun kınanmalıdır!..
siyasi alanda görüşlerini zorla kabul ettirmeye çalışan, baskı kurarak, korkutarak toplumları sindirmeye çalışanlar tarihte kısa başarılar elde etmiştir ama sürekli olmamıştır.
gelecek elbette yaşamı savunan diğer düşüncelere saygı duyan ve onların gelişmeleri için emek harcayanların olacaktır.
bütün bu laflarım demokrat laik düşünceyi savunan sunni inancındaki dostlarıma değildir.
iktidar mücadelesine dini alet edenler, zamanı gelince kendilerince bile en kutsal olan mekanlara saldırmadan duramadıklarının bir kanıtıdır.
islamın ılımlısı veya kanlısı olamaz.
islam bir kültürdür, onun yeri de kutsal mekânlardır, siyasi arena değildir.
her inanç kendi kutsal mekanlarında kendi bildikleri gibi yaşama hakkı vardır, yeter ki başka inançtakilerine düşmanca saldırmasınlar. onları yok etmek için girişimde bulunmasınlar.
kendi mekanlarında kendi inançlarına göre yaşama hakkı her inançtaki insan içinde olmalıdır.
fakat kamuya ait olan yerde de siyasete alet edildin mi, o zaman ne mahkeme ne başka şey tanınmaz!
işte orada çatışma kaçınılmazdır.
bu çatışmada taraf olun ve demokrasiyi, laik dünya görüşünü savunun!
dini alet edenleri yargılayın!
kutsal mekanlara yapılan bu saldırıları kınayın!
yapanları teşhir edin!
onlar çünkü insanlık düşmanıdırlar.

kusura bakmayın bir bildiri gibi oldu bu yazım ama kızgınlığımda başka türlü ifade edemedim bu an!
belki daha sonra farklı şekilde yorumlarım.

18.11.2005
ismail cem özkan

Hiç yorum yok: