7 Ocak 2008 Pazartesi

geriye dönüşler tek başına olmuyor!

bugün pazar, yine bir hafta sonu!
benim gibi çalışmayan için pazar'ın bir anlamı var mı?
aslında yok, sadece gazete sayfalarının fazlalığı dışında bana bir anlam ifade etmiyor.
türkiye'den artık gitme zamanımın geldiğini anımsatıyor takvim yaprakları. sürekli yaşadığım şehir köln, beni beklemese de ben gideceğim. çünkü orada kazanılmış bazı haklarım var ve o haklar yüzünden o şehri terkedemiyorum. yani maceraya atılacak kadar bir cesaretimin olmadığını düşünüyorum. belki bir çekim gücü olsaydı arkama bakmadan gidebilirdim, şimdi o çekim gücünden ne kadar yoksun olduğumu düşünüyorum.
gelecek perspektifim günü kurtarmak ile mi sınırlı?
son günlerde bu sınırımı düşünmeye başladım. günü kurtarmak mı sorun yoksa yarını daha güzel kılabilmek için harekete geçmek mi?
bir çoğumuza yarın kavramının ne kadar göreceli olduğunu konuşmalarımda çıkardım. çünkü bazılarımıza göre belki yarın bir çocuk büyütmek ve onun geleceğini garantiye almak!
bazılarımıza göre ise bir kariyer..
bazılarımıza göre ise yaşam nereye sürüklerse orada yaşamak ve hiç düşünmeden.
bir gün nasıl olsa yaşam her birimiz için sonlanacak, bireysel sonlanma ya da toplu sonlanma fark etmiyor, şu andaki alışkanlıklar içinde yaşamaya devam ediyoruz.
alışkanlıklar değişir mi?
belli bir yaştan sonra alışkanlıkların değişebileceğine inanıyorum ama güç olduğunu biliyorum.
bir güvence olmadan alışkanlıklar değişmiyor.
kaç kişi kendi alışkanlıklarını ret edip farklı bir kulvarda yürümeyi denedi?
bunca sene yaptığım ve eğitimimi ret edip yeniden yaşamımı kurgulayabilir miyim?
kaç senedir bunu deniyorum ama hala bir cesaret gösteremedim.
belki biri yanımda olsa başaracağım diye düşünüyorum. çünkü dayanışabileceğim biri yanımda olması bana güç vereceğine inanıyorum.
eskiden hiç geleceği görmeden uçağa atlayıp bir başka kültüre ve ülkeye gidişim ne kadar kolay gelmişti.
şimdi tanıdığım bir ülkeye ve kültüre girişim ne kadar zor geliyor.

geriye dönüşler tek başına olmuyor!
siz hiç yaşantınızda geriye dönüşler yaşadınız mı?
02.10.2005
ismail cem özkan

Hiç yorum yok: