6 Ocak 2008 Pazar

her pazarın bir de ertesi var!


bende ertesi günü bir sohbet konusu bulayım demedim, sadece o sohbet konusu her gün gözümün önünde!
izmir'e geldiğim günden beri iki güne bir sular kesiliyor sonra tekar geliyor. merak ettim ve izledim yolları, neden kesiliyormuş diye!
borular patladığı için iki de bir izmir sokakları eşiliyor, sonra yeniden kaplanıyor, üstelik asfalt ile.. iki gün sonra kapanan yerden tekrar su sızıyor, tekrar kazılıyor ve tekrar kapanıyor. bu arada bizde susuz kalıyoruz efendim!
şimdi bunu elbette her birimiz görüyoruz, büyük şehirde yaşadın mı görmemek imkansız mı?
her büyük şehrin sorunu susuzluk!
ben bu boru patlamaları ve yeniden kaplanmaları üzerine düşüncelere daldım. hep siyasi nedenlerden dolayı düşüncelere dalınmaz ya, bugünde su konusunda dalayım dedim!
şimdi bu borulardan gelen suyu bir çoğumuz içiyoruz, peki bu borular sadece su mu taşıyor?
yanında taşıdığı bir çok mineral ve pislik ile birlikte virüste taşımakta!
toplu olarak ishal olan bir kasabamız dahi oldu bu geçen günlerde değil mi efendim!
neyse büyük şehirlerde toplu olarak zaten zehirlendiğimizden bu su borulardan gelene karşı güçlüyüz bize hiç bir şey olmaz diyenlerden olabiliriz!
geçenlerde istanbul büyükşehir belediyesi sular idaresi bir açıklama yapmıştı. geçmişte istanbul toplu olarak zaten zehirlenmiş, bu zehirlenme sonucunda kaç kişi hayatını kaybetti, ya da ömründen kaç ayını sildi bilinmez, çünkü bu konuda yapılmış bir araştırma yok!
yer altına döşenen her bir borunun bir ömrü var, bizdeki boruların ömrü çoktan dolmuş olmasına rağmen, hala kullanılmaktadır. peki ömrü dolan bu borular acaba bize ne gibi virüsü taşıyor?
bu borular neden son kullanım tarihi dolmadan değiştirilmesi düşünülmezde hep geçici çözümlemelerle idare edilir?
kaç defa asfalt ile kaplanan yerler tekrar tekrar açılıp asfalt ile kaplanır?
peki bu yapılan tüm çalışmalar acaba yeniden boru döşenmesinden çok mu ucuz olduğu için yapılmakta?
evet benim kafamdan geçenler acaba sizin kafanızdan geçti mi, merak ettim işte!..
bu boruların değiştirilmemesi acaba damaca su satanların işine geliyor mu?
devletimiz kurulduğu günden beri özel sektörü hep desteklemiştir, bu da onlardan biri mi?
ya durduk yere neler düşünüyorum!..
hadi sıra sizde düşünme sırası!...
29.08.2005

Hiç yorum yok: