8 Ocak 2008 Salı

çizgi kahramanların bazılarını sokaklarda görüyorum!

çizgi filmlere bakıyorum, her birinde konular savaş ve savaşçı üzerine kurulmuş olduğunu gördüm.
genellikle japon yapımı olan bu çizgi filmlerde hızlı hareket içinde sürekli savaşan savaşçıları izledim.
her birinde birer kahraman ve hiç bir şekilde yenilmiyorlar.
kötü adamların suratları ise hep kötü ve karalama usulü taranmış, çirkin gösteriliyorlar.
kötü adamların gözleri dikkatimi çekti, hep kötü bakıyorlar, gülerken dahi kötü bakmaktalar.
hani gözüne bakınca anlaşılır ya, o insanın beynine işleniyor.
kötü kıyafetli, kötü bakışlı her insan kötü!
güler yüzlü insanlar ise hep mutlu ve iyi insanlar!
çizgi filmlerde gördüğüm hayvanlar ise yaşayanlar değil, sanki başka diyardan getirtilmiş canlılar olarak sergileniyorlar.
günümüz dünyasından yaşayan insan haricinde hiç bir şey yok!
her şey değiştirilmiş farklı bir dünyayı beyinlerimize işleniyor.
müzikler ise özelikle seçilmiş ve müzik ile orantılı bir hareket izleniyor.
hatta çete kavramı daha da güncelleştiriliyor ve çocuk tek başına kahraman iken bir anda arkadaşları ile desteklenen biri olabiliyor!
fantezi dünyası bende belli bir ideolojinin yansıması olarak algılıyorum!
günümüze bakıyorum, türkiye ya da avrupa sokaklarına bakıyorum, her yerde aynı olaylar gözükmekte!
çocuklar ilkokul çağlarında çeteler kurup birbirleri ile ölesiye yarışıyorlar, çatışıyorlar!
her biri birer savaşçı olmuş çocuklar aldıkları uyuşturucunun etkisi ile bu dünyadan kopup kendi dünyalarındaki düşmanlar ile çatışıyorlar!
hatta çevresindekilere boş boş bakmayı da ihmal etmiyorlar!
çizgi kahramanların bazılarını sokaklarda görüyorum.
kötü baktığına inandığı kişiye karşı düşmanca bakışları sanki hissediyorum!
kapkaç, öldürme, çarpma olayları genellikle alt tabakada yaşayan insanlar arasında olduğunu hiç düşündünüz mü?
kahramanlarda hainlerde hep düşük gelirli aileler içinden çıktığını?
her türlü olayların getto bölgelerinde daha çok yaygınlaştığını?
daha çok teve seyredenlerin içinde sapkın davranışların fazla olduğunu?
röntgencilik, teşhircilik ve uyuşturucu kullanımı hangi kesimde daha fazla?
diskotek önünde diskoteğe giriş parasını karşılamak için kendi etini satan genç çocukları?
çizgi filmlere bakarken bir şeyler dikkatimi çekti, belki benim gördüklerimi sizde görmüş olabilirsiniz!
kulağında moda olan mp3 çalar ile gezen genç/çocuğa baktınız mı?
bir de çizgi filmleri gözünüzün önünden geçirin!
04.01.2006
ismail cem özkan

Hiç yorum yok: