7 Ocak 2008 Pazartesi

karanlığın kölesi olmayın!

bazen sinirlendiğim oluyor, her şeyi yok edeyim, yok edeyim düşüncesi hakim oluyor!
olmadık kişileri tehdit eder konuma geliyorum zaman zaman, o zaman derin bir nefes alıyorum ve ne yapıyorum demekteyim.
gözümün dönmesine izin vermiyorum.
çünkü gözün döndün mü geriye dönüşü imkanı olmayan bir hata yapabilirsin.
kaba güçle elde edilen başarıların kalıcı olmadığını gördüm. bu bireysel ya da toplumsal!
bir süre korkutarak bir köşe sıkıştırdığın kişi, zayıf anını hiç affetmez!
kaslarını geliştirmiş kişiler, bu dünyayı ben yarattım edasıyla dolaşan para sahibi kişiler, her şeyi satın alabileceğini inanlar kaba gücü her şekilde kullanırlar, çünkü onlar insanlık tarihinden ders almamış cahil yaratıktırlar!
maalesef işte bugünkü dünyamızın sahibi bu yukarıda saydığım kişiler!
tarihte bu kişilikte bir çok kişi yaşadı, kim anımsıyor onları?
sebahattin ali hala sınırda öldürülen bir aydın olarak değil, yazdıkları ile karanlığa karşı vermiş olduğu savaşın bir kahramanı olarak ayaktadır. peki onun ölümüne sebep olanları kaç kişi anımsıyor?
aydınlanma dönemin tüm filozoflarının yazdıkları hala okunurken, o dönemde görev yapmış kaç güvenlik görevlisi ve devlet adamının ismini kaç kişi bilebilir?
bugün tüm dünyanın kaderini elinde tutan pentagon generalleri ile onun şakşakçılarının kaç tanesi gelecekte bilinecek?
bu dünyayı güzellik kurtaracak diye yazan sait faik ada hikayeleri ile hala anımsanmaya devam edecektir!
aman ha aman ne olursa olsun, gözünüzü karartmayın, karanlığın kölesi olmayın!
çünkü karanlığın efendileri her sorunu kaba güçle çözeceğine inanlardır!..
"dünyayı güzellik kurtaracak, bir insanı sevmekle başlar her şey!"

14.09.2005
ismail cem özkan

Hiç yorum yok: