7 Ocak 2008 Pazartesi

olaylara nasıl baktığın değil, nereden baktığın önemli değil mi dostlar!


olaylara nereden baktığın önemli, nasıl baktığın değil!
buna en iyi örek aşağıda anlatacağım fıkradır!

Temel ve Dursun, kumsalda gezerken, bir de bakmışlar önlerinde Alaaddin'in Sihirli Lambası durumu.. Almışlar ellerine lambayı şöyle bir dokunup okşamışlar. Fiiiiiiisssssssss... Cin dışarıda. Cin, bir Temel'e bakmış, bir Dursun'a. Sonra dile gelmiş: - Kusura bakmayın ben sizinle uğraşamam.. Alın size üçer yumurta, her kırdığınız yumurta için bir dilek tutun.
İstekleriniz yerine gelsin...
Cin uçup dönmüş lambasına, Temel ile Dursun ellerinde yumurta ayrılmışlar kumsaldan.
Aradan yıllar geçmiş.

Olaydan sonra birbirlerini görmeyen iki kafadar karsılaşmışlar.
Temel, Dursun'a sormuş: - Ula Tursin, ne ettin yımırtaları? - Valla Temel, ilkini kırdım, çok para istedim, bitmeyen bir param var..
- Eeee! İkincisu... - Onu da kırdım, çok güzel bir hatun istedim.
Şimdi dünyalar güzeli bir karım var.. - Üçüncüsünü neettin? - Onu kirdum, sağlık istedim.. Hiç hastalanmadan yaşayıp gideyrum..
Peki sen ne ettin yımırtaları? - Sorma senden ayrıldım eve geldim, tam eşikten girerken ayağım takıldı, yumurtanın biri yere düsti kırıldı...
Ben de, hassiktir be, dedim..
Demez olaydım, evin içi sik doldi..- Eeee! Sonra?- Bir ev dolusu sikle ne yapayım, dedim, kırdım ikincuyu, bütün sikleri götürmesini istedim. - Yaaa! Peki sonuncıyı ne ettun? - Ne edeyim? Kırdım sonuncuyu da, benimkini geri getir, dedim


şimdi bu fıkrayı okuyunca düşüneceksiniz bu adam ne anlattı, her biriniz farklı farklı algılayacaksınız, hatta bazılarınız katıla katıla gülecek!
fakat bir de olayın şu boyutunu düşünün!
yunanistan ile türkiye misali.

yunanistan ve türkiye eşit koşullarda ab içine girmek için başvuru yaptı, her ikisinin elinde de aynı olanak vardı.
ya şimdi?
fıkradaki durum gibi değil mi?

olaylara nasıl baktığın değil, nereden baktığın önemli değil mi dostlar!

30.01.2006
ismail cem özkan

Hiç yorum yok: