7 Ocak 2008 Pazartesi

yeni kahramanlar yaratmakta üstümüze yok!

yeni kahramanlar yaratmakta üstümüze yok!
hem de hiç gündeme alınmayan biri bir anda gündemin tam ortasına düşüveriyor!
bundan bir süre önce trt gibi devlet televizyonundan ayrılmasına karar verenler, arkasından göz yaşı döküyorlar!
o ayrılışı kaç kişi merak edip sormuştur, acaba neden bu sohbet programa son verdiniz?
yazarın görevi yazmak, ayrılmış olmasına rağmen yaptığı işi yarım bırakmayacak kadar disiplinli bir insanın yaptığını yağmış ve üretmeye devam etmiş.
12 eylül rejimi tüm medyadan sanatı, romanı ve şiiri dışlamıştı. şimdi o rejimin yetiştirdikleri şairine sahip çıkıyor!
atilla ilhan öncesi de bir çok değerli yazarımız bu dünyadan göçtü, peki neden bu kadar kitleselleşemedi ölümü?
kitaplarının satışı belli olan birinin ne kadar çok seveni varmış!
bu kitlesel katılım ve toplumun sanatçısına sahip çıkmasından çok memnun oldum ama kafamda da bir çok sorunun olduğunu inkar edemem!
bu kitlesel katılıma ayrı duruşu mu etki yaptı?
kemal tahir ile birlikte anılıyor büyük şair, neden? çünkü ikisi de farklıydı ve genel söylemler içine sığdırılmayan şeyler söylüyorlardı. İkisinin de ortak yanı olmasına rağmen tarihe bakışta büyük ayrımlar taşıyorlardı.
resmi ideolojinin dışında ve sol ideoloji içinde de kendine yer bulamayan bu iki yazarın ortak anılması tesadüfi olmasa gerek!
fakat hala benim kafamda soru şu, neden durduk yere bir kahraman ilan edildi ve tüm gazetelerin ve televizyon kanallarının ilk haberi olmasına taşındı?
acaba demekteyim, bu arada gözden kaçırılması gereken önemli bir gelişme mi oldu?
kuş gribi, ab ek protokolü, sakalı şerif meselesi.. düşünüyorum, düşünüyorum bulamıyorum. bu arada gözden ne kaçtı?
nato'nun ermenistan’da ki toplantısı mı?
ırakta yeniden oluşturulan devlet mi?
kıbrıs'ta bilmediğimiz bir şey mi oldu?
kürt diyarında yeniden başlayan çatışmalar mı?
gözümüzden ne kaçırılıyor?
ben bulamadım, eğer bulursanız bana bildirin!..
bir anda göz önünde (popüler kültür anlamında) olmayan birinin ölümü bu kadar kitleselleştirilmesinin arkasında ne yatıyor?
çok kuşkucuyum değil mi?
ne yapayım beni kuşkucu yaptı gelişmeler, elimde değil düşünmeden duramıyorum!


13.10.2005
ismail cem özkan

Hiç yorum yok: