8 Ocak 2008 Salı

yeni yıla umarım yeni umutlarınız ile girmişsinizdir.

yeni yıla umarım yeni umutlarınız ile girmişsinizdir.
ben ülkenin ve dünyanın gündeminden uzak, bir araba içinde girdim!
araba içinde giderken ne gibi değişikler bekliyor diye düşünmedim.
havaya atılan havayi fişeklerin ne gibi ekolojik dengeyi bozduğunu ve ne kadar paranın bir başkasının cebine geçtiğini de düşünmedim!
parmak izi alınımın artık normalleştiği bir dünya olduğunu, hatta parmak izinden öteye giderek göz röntgeni çekilerek kimliklere yerleştirildiğini de düşünmedim.
fişleniyoruz diye ayağa kalkanların, öncelikle fişlendiği bir dünyayı da düşünmedim!
hayır hiç birini düşünmedim, ben o an ve dışarıdaki olanları izlemekle yetindim.
rüzgar kuşu olan mavi kuşların kıtalardan kıtlara yolculuk etmesi ve avustruralya kıtasındaki o vadiye ulaşıp orada çiftleştiklerini de düşünmedim.
çiftleşmek için kıtalar arası giden göçmen kuşların neden bu yolları katlettiğini düşünen oldu mu?
sadece gittikleri yerlere götürdükleri bakteriler ile uğraşmaya başladık!
kuş gribi bilmem nerede yeniden gözüktü!
peki nasıl gözüktü?
...
bu kuşların yollarına yerleştirdiğimiz mayınlar, onlarında üremlerini yok ettiğini ve ekolojik dengeyi altüst ettiğimizi bilmiyor muyuz?
düşünün bir kere iki ülke arasında bir mayınlı alan olsa, buraya konan kuşların ağırlığı ile patlayan mayınlar.
neyi yok eder hiç düşündünüz mü?
sadece insanların özgürce seyahatini engellemekle kalmıyor bu mayınlar, bir dengeyi de yok ediyor!
mayınlı bölgelerin yakınlarında oturan çocukların kaçta kaçının ayağı yok, kaçının elleri yok?
düşündünüz mü?
ben yollardaydım, hiç bir şeyi düşünmeden havayi fişeklerin gökyüzüne bıraktığı izleri izledim!
yeni yıl umarım hepimize güzellikler getirsin!

03.01.2006
ismail cem özkan

Hiç yorum yok: