5 Nisan 2008 Cumartesi

Koruma olan yerde suç yoktur!

Koruma olan yerde suç yoktur!

Doktora gittim, doktor benim ile konuşarak muayene etti, fakat benim hastalığım konuşarak değil dokunularak tedaviye uygundu, çünkü aynı rahatsızlıktan daha öncede doktora gitmiştim, ne olacağını ve nasıl davranılacağını biliyordum. Sonuç olarak ben paramı verdim, birazda nasihat aldım ve elimde bir de reçete ile çıktım doktordan. Hastalığım devam ediyor, çünkü doktor görmeden ameliyat dedi, üstelik sen dedi entelektüel olduğun için anlarsın bu durumu!

Elimde reçete var, içindeki ilaç doktorun anlaştığını sandığım ilaç firmasının alcı yazılı, daha güçlü ve benim rahatsızlığıma uygun ilaç olmadığı kuşkusunu taşıyarak aldım eczaneden ilacı. Doktora gidip de insanın kafasında soru işareti varsa orada tedavi yoktur demektir.

Doktorlarımız yasalar ile koruma altındadır, koruma olan yerde suç yoktur.

Çok kötü mal üretirsin ve ürettiğin mal kullanana zarar verir ama zarar gören bundan dolayı tazminat alamaz, çünkü mal koruma altındadır, dokunulamaz. Dokunulsa dahi koruma altında olduğu için alternatifi olmadığından zarar gören gördüğü zarar ile kalır. Koruma suçu ortadan kaldırır. Suç yasalarda var olduğu sürece suç olarak kabul edilir, yasada yoksa suç yoktur.

Ben geçmişte taşıdığım bir düşüncemi hala taşıdığımı düşündüm. Türkiye’ye dışarıdan sağlık emekçisi gelip özgürce çalışabilmeli düşüncesi. Bizde doktorlar ve sağlık alanında imkanlar kıt. Yeterli fiziki yapı yok, yeterli alet yok vs. vs. diye uzar gider. Kıt imkanlar ile geniş bir nüfusa hizmet verilmeye çalışılır. Bu kıt imkanlar yüzünden bir çok insanımız hayatını kaybeder. İmkanların içinde bir de yeterli eğitimi almamış personelin hataları eklenince ortaya bugünkü durum ortaya çıkıyor.

Doktorlar etmiş oldukları yemine sadık kaldıkları kabul edilir, fakat uygulamadan bir çok doktorun yemin ile ilişkisi olmayan işler yaptıkları ortada. Organ ticareti yapandan tutun, gereksiz ameliyat yaparak döner sermayeye para kazandıran kadar. İlaç firmaların istedikleri ciroyu tamamlamak için hastasına bol keseden yazdığı ilaçlardan tutun da, yanlış teşhis ile tedavi edilen hastalara kadar. Yanlış teşhis ile tedavi olanların başka hastalıklara yakalandıkları ne kadardır? Bir araştırma var mıdır bu konuda?

Bütün bu sorunlar ortada durmaktadır, sağlık sektörü bir ticari sektör olduktan sonra, ki hep ticari olmuştur, günümüzde daha fazla para kazanma hırsı mesleğin önüne geçmiştir. Bu hırs meslek odalarını daha da korumacı yapmıştır, çünkü odalar mesleği değil, meslek elemanın haklarını savunur hale gelmiştir.

Çözüm konusunda düşüncelerim açıktır, malları koruması anlamına gelen gümrük duvarları yıkıldığında sanayimizin sonu geleceği düşünülüyordu, sonu gelmedi ama entegre olarak uluslar üstü sermayenin parçası oldu. Sağlık sektörü de bir ticari sektör olduğuna göre, bunun da koruma duvarlarının kalkmasını düşünüyorum, bu sayede belki sağlık alanında iyileştirme olabilir, bu şekilde gittiği sürece iyileşme yerine daha da geriye doğru giden bir durum söz konusundur. Zengin olan doktor sayısı artmakta, büyük hastaneler kurulmakta, bunun yanında daha sorunlu bir Türkiye ile karşı karşıyayız.

Korumanın olduğu yerde suç yoktur!

Hiç yorum yok: